www.szayowozy.fora.pl

Szayocross Szayowozy rallycross KJS KJS-RC

Forum www.szayowozy.fora.pl Strona Główna -> PPBJ -> Zawieszenie Idź do strony 1, 2  Następny
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Zawieszenie
PostWysłany: Wto 23:01, 12 Paź 2010
radzio
Administrator

 
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna





Chciałbym wywołać pewną dyskusję, tylko bez ściemniania. Jak stroić zawieszenie w naszych szayach. Oczywiście powszechnie znana jest modyfikacja przedniego resora i obcięcie sprężyn na tylnych wahaczach. Ale czy to jest właściwe i czy daje to możliwość dogonienia czołówki, czy może zatrzyma danego delikwenta na pewnym poziomie. A może ktoś coś już zrobił w swoim szayowozie i ma jakieś nowe informację, może się nie opłaca przerabiać, a może trzeba pójść dalej. Jeżeli któryś z Nas przesadził niech też napisze niech inni nie popełniają tych samych błędów, a jeżeli mamy jakąś znaczną poprawę to może nie bądźmy dla siebie Świniami (sorki Prosiak).


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
strojenie zawieszenia
PostWysłany: Wto 23:19, 12 Paź 2010
szaya

 
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: warszawa
Płeć: Mężczyzna





Mozna to zrobic jak mówilem na ostatnim spotkaniu w poniedzialek:
nalezy mechanka ustawic w Slomczynie na mecie a samemu ruszac z wysjscia z Jocker lapa. Isc ostro PO-6 i PO-7 az do mety i porownywac czasy i zapisywac jakie zmiany zostały poczynione. Na wieczór bedzie wynik doskonały. Czyli praca i praca.
wspominalem w pon. na spotkanku jak np Zwierzak na probach od kieszeni startowej do konca prostej dostroil zaplonem i dyszami 1,5 sekundy na 250 m.!!!!to tylko takie info.
Na zajeciach bedzie wiecej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez szaya dnia Wto 23:24, 12 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autora
PostWysłany: Śro 0:45, 13 Paź 2010
radzio
Administrator

 
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna





witam Szaya, ktoś wspominał, że padł Ci laptopa i jesteś odcięty od neta. A wracając do tematu zawieszenia to masz racje można to w ten sposób zrobić, ale musisz się ze mną zgodzić, że ciężko jest, a szczególnie przy zawieszeniu manipulować w naszych warunkach. Po pierwsze jakoś się nie składało na treningi ostatnimi czasy (przynajmniej nie dla wszystkich, i wiem to jest raczej moja wina, że nie pojeździłem) a po drugie wiąże się to też z jakim nakładem finansowym i czasowym na torze a sezon się kończy. Mam nadzieje na konstruktywną dyskusje na ten temat, a nóż się uda stworzyć wspólnymi siłami NOWE LEPSZE, a może nie. Wiemy też, że wielu z naszych kolegów kombinuje z zawieszeniami w różny sposób może coś podpowiedzą tym co nie mają umiejętności i wiedzy na ten temat, a chcą poszerzyć swoją wiedzę. Sam nie ukrywam chętnie się czegoś dowiem od bardziej doświadczonych kolegów, z resztą Szaya znasz mnie wiele godzin przegadaliśmy w temacie usprawnień szayowozow i nie tylko.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 9:24, 18 Paź 2010
Bartek

 
Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna





Wita was wkoncu udalo mi sie tu w jakis genialny sposob zalogowac i moge z wami wkoncu podyskutowac. Wiec ja jestem tego zdania iz nie ma co kombinowac z zawieszeniem tylko je poprostu normalnie ustawic na normalnej geometri za 50 pln.
Ja to uczynilem co proawda nie za 50 pln tylko za darmo bo moglem zrobic to w pracy ale rezultaty sa bardzo odczuwalne na torze sprzet prowadzi sie super. No i moja rada gdybyscie juz zdecydowali sie na taka geometrie nie zapomnijcie powiedziec gosciowi ktory bedzie wam to ustawial zeby ustawil przednie zawieszenie na "0" z wami w srodku tak by nie bylo oporow toczenie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Sob 12:00, 23 Paź 2010
Bartek

 
Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna





Czyzby sie juz sie skonczyly tematy do gadania apropo zawieszenia?? Czekam na pytania postaram sie na wszystkie odpowiedziec wmiare mozliwosci i czasu.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 2:04, 24 Paź 2010
radzio
Administrator

 
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna





Ja jednak mam pytanie, bo wydaje mi się że trochę kombinowałeś z zawieszeniem, na jakich nastawach jeździ Ci się najlepiej, w jakiej pogodzie, a i oczywiście jakie masz dokładnie doświadczenie bo trochę już jeździsz tymi wózkami. Napisałeś ma być zero nie ma wtedy oporów ok zgadzam się, ale jak masz rozbieżne na 3 mm masz lepsze wpisywanie się w kontrę, a jak siądziesz w wózek po geometrii na luźnym na zero to w zależności od resora jest rozbieżne od plus 2 do 7mm


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:35, 24 Paź 2010
Bartek

 
Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna





Tak to prawda kombinowalem nad zawieszeniem i to duzo staralem sie ustawic je tak by w zakrecie cala powierzchnia koloa przylegala do ziemi. Pochylilem przednie wachacze wraz z resorem i jaks to wyszlo. A geometrie mam ustawiona na 0 ze mna w srodku. poza tym bardzo duze znaczenie jesli chodzi o prowadzenie ma ustawienie osobnika w szayowozie, tak by byl wmiare mozliwosci jak najblizej przodu by dociazyc przod


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 20:45, 24 Paź 2010
radzio
Administrator

 
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna





a czy jesteś w stanie określić jakie masz teraz rozkład masy w swoim szayo i przy tych ustawach jak się zaczął zachowywać twój wózek. a dokładniej czy jest teraz bardziej nad czy pod sterem


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 13:14, 25 Paź 2010
rpz

 
Dołączył: 13 Paź 2010
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: zamosc
Płeć: Mężczyzna





jak sie wszyscy przesuna do przodu to szaya do zadnego wozka nie wejdzie. a powiedz bartku jak rozwiarzesz problem 7 sekund z siatka z przodu? myslales juz o tym? ale moze zalozmy nowy temat zeby nie robic smietnika.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 19:46, 25 Paź 2010
Jarek Frydrych

 
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna





Niby geometria na 0, dla najmniejszych oporów toczenia, ale... Na przykładzie "normalnych" aut rajdowych to ustawia się przód rozbieżnie. Powoduje to nieco lepszą reakcję na ruchy kierownicą, auto lepiej skręca. Szayowóz z natury jest podsterowny, więc raczej dobrze jest ustawić przód rozbieżnie. Tył z kolei w autach rajdowych również jest minimalnie rozbieżny. Auto się przy takim ustawieniu zachowuje bardziej nerwowo, staje się nadsterowne. W szayowozie może być z kolei nieco inaczej. Trzeba eksperymentować.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 0:22, 26 Paź 2010
radzio
Administrator

 
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 111
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna





Jarku no właśnie takie jest pytanie czy się chcesz podzielić informacją jak masz ustawione i jak ci się z tym jeździ, a może jeszcze szukasz odpowiednich nastawów. Domyślam się, że masz przód rozbieżny a tył jak pamiętam to ustawiałeś na zero. Wszyscy też widzieli, że masz trochę inny styl jazdy i to przynosi efekty. Pytanie tylko czy Ci pomaga w tym twoje zawieszenie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Wto 21:30, 26 Paź 2010
Jarek Frydrych

 
Dołączył: 25 Paź 2010
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna





Z tą geometrią u mnie to też jest tak, że tam jest duży margines błędu Wink . Lecz po wyzerowaniu tyłu wózek stał się stabilniejszy, nieco spokojniejszy. Chociaż wg mnie jednak lepsze czasy będzie się osiągało na nieco rozbieżnym tyle. Wcześniej miałem wahacze na maksa cofnięte, więc bardzo rozbieżnie i jeździło się całkiem fajnie i szybko. Lecz po spotkaniu z bandą na PO7 i zmianie wahacza na nowy (nieco inny od starego), ustawienie go na maksa cofniętego spowodowało jakąś przedziwną geometrie. Wózek tragicznie się prowadził na szybkich zakrętach. Wyjście z joker lapa to była walka o życie.
Przód staram się ustawiać rozbieżnie, lecz jednak zbyt duża rozbieżność powoduje, że wózek nie jest neutralny, trochę ciężej się tym jedzie. Warto pamiętać, że resor się wygniata. Na pierwszej rundzie ustawiłem rozbieżnie, dosyć mocno, lecz gdy mierzyłem przed III rundą... było zbieżnie! I to całkiem dużo, bo ok 5-6mm jak pamiętam. Prawdopodobnie podobny stan geometrii był podczas II, mokrej rundy, a tam wózek prowadził się bardzo fajnie, niezwykle przewidywalnie.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Czw 17:00, 28 Paź 2010
Broniar

 
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna





Różnie to jest mi o wiele lepiej jeździ się z rozbierznym przodem - wszystkie ustawienia geometrii wg. mnie nie mają aż tak dużego znaczenia a to jak chcesz sobie ustawić to zależy tylko od twojego stylu jazdy bo z tego co zauważyłem w moim wózku im zrobie bardziej zbierzny tym jest on taki bardziej nerwowy...
A te kąty to może i ważna sprawa ale najważniejszy jest tył bo jak pewnie wszyscy widzieli do 5 rundy koło podwijało mi się tak na PO6 że przejechanie go bez kilku przeskowów tyłu było wręcz niemożliwe...
Więc najtaniej i najszybciej obciąć i wyklepać tylne sprężyny- naprawde dużo dało..


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Nie 21:16, 31 Paź 2010
Bartek

 
Dołączył: 18 Paź 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna





Hubercik zanim zaczne o zawieszeniu to zapytam czy fajnie bylo jechac na krzywy ryj na moim tylnym zderzaku jak mnie dopadles na po7?? A teraz o zawieszeniu ustawienie zawieszenia jest bardzo wazne gdyby nie mialo to znaczenia to poco to jest, poza tym na po 6 bez zadnych klepan sprezyn mozna to obejsc w bardzo prosty sposob wystarczy w prawe tylne kolo napompowac 3 lub wiecej atmosfer bo te podbijanie bierze sie ze zbyt malego cisnienia w oponie bo ona sie podwija na zdjeciach bardzo dobrze to widac. Ot cala filozofia. Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
PostWysłany: Pon 17:42, 01 Lis 2010
Broniar

 
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna





Jechało się bardzo fajnie, ale nie chce tego powtarzać...
A co do tego ciśnienia w tylnej oponie jak mówisz 3bary to troche słabo bo przy mojej jeździe strasznie rzuca tyłem a na tym sporo się traci a i jeszcze zawieszenie jest ważne lecz gdy masz odejście na starcie i w PO2 wchodzisz jako pierwszy, cudowne ustawianie zawieszeń i tak na nic się nie zdadzą.
Ja mam sklepany resor tylne sprzężyny i to mi wystarcza, jeździ się dobrze i nawet dobrze wjeżdza na czyjeś silniki a i tak przy okazji to sorry za ten pasek...


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Zawieszenie
Forum www.szayowozy.fora.pl Strona Główna -> PPBJ
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 2  
Idź do strony 1, 2  Następny
  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin