www.szayowozy.fora.pl

Szayocross Szayowozy rallycross KJS KJS-RC

Forum www.szayowozy.fora.pl Strona Główna -> PPBJ -> Szaya 1
Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat 
Szaya 1
PostWysłany: Sob 19:02, 09 Paź 2010
Skunksik

 
Dołączył: 08 Paź 2010
Posty: 128
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Warszawa/Kielce
Płeć: Mężczyzna





Przeróbka silnika typu "SZAYA1" (około 28-30KM)
wg. Krzysztofa Szaykowskiego.

PAMIĘTAJ, ŻE DECYDUJĄC SIĘ NA PRZERÓBKĘ ROBISZ JĄ NA WŁASNE RYZYKO, AUTOR STRONY I SZAYA NIE PONOSZĄ ŻADNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA EWENTUALNE STRATY SPOWODOWANE PRZERÓBKĄ .

*

Krok 1

Przed przeróbką zmierzyć koniecznie 1km ze startu stojącego po 0,5km dobrze jest złapać międzyczas (10 pomiarów, najlepszy i najgorszy odrzucić, średnia z pozostałych da czas osiągnięcia 1km). WAŻNE - obowiązuje zasada wszystko albo nic. Koszt - obróbka głowicy i koła zamachowego u tokarza + uszczelka pod głowicę to około 100 PLN a reszta to kilka godzin własnej pracy.

*

Krok 2

Głowica, splanować max do 3mm

*

Krok 3

Gaźnik, generalnie dysza główna o 2 jednostki większa nie ma wpływu na ilość spalanego paliwa ale koniecznie.

*

Krok 4

Dodmuch, wywiercić otwory 10-15 mm w dnie puszki filtra powietrza.

*

Krok 5

Przesunąć wałek rozrządu o 8 stopni w lewo tj. rozpiłować otwory mocujące duże koło rozrządu o 2mm w lewo PO OBWODZIE, sprawdzić na jednej śrubie czy wałek się przesuwa i dokręcić złożyć rozrząd na znaki .

*

Krok 6

W związku z poprzednim punktem aparat zapłonowy o 8 stopni w prawo czyli ustawiamy zapłon na " 0 ".

*

Krok 7

Koło zamachowe staczamy na szerokość wieńca zębatego.

*

Krok 8

Regulacje. Ponownie zmierzyć 1km ze startu stojącego (na tej samej trasie), a następnie regulować wielkość dyszy głównej nie tylko całymi jednostkami ale zrobić rozwiertak do dysz tj. gruba igła lekko liźnięta z jednego boku na szlifierce oraz ustawienie zapłonu między -2 stopnie do +1 po ZZ co równa się -8 taka jest wartość naprawdę.

UWAGA

Do startów w KJS-Rallycross nie może podlegać obróbce żadna część silnika za wyjątkiem zezwolonych w regulaminie: wysokości głowicy, kolektora wydechowego, koła zamachowego, koła dużego rozrządu i dodmuchu.

Opisana przeróbka nie powinna wpłynąć na żywotność silnika, a wykonana dokładnie powinna dać przyrost mocy do około 28-30KM.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Szaya 1
Forum www.szayowozy.fora.pl Strona Główna -> PPBJ
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)  
Strona 1 z 1  

  
  
 Napisz nowy temat  Odpowiedz do tematu  


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001-2003 phpBB Group
Theme created by Vjacheslav Trushkin
Regulamin