Skunksik |
|
|
|
Dołączył: 08 Paź 2010 |
Posty: 128 |
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Skąd: Warszawa/Kielce Płeć: Mężczyzna |
|
|
 |
 |
 |
|
Przeróbka silnika typu "SZAYA1" (około 28-30KM)
wg. Krzysztofa Szaykowskiego.
PAMIĘTAJ, ŻE DECYDUJĄC SIĘ NA PRZERÓBKĘ ROBISZ JĄ NA WŁASNE RYZYKO, AUTOR STRONY I SZAYA NIE PONOSZĄ ŻADNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA EWENTUALNE STRATY SPOWODOWANE PRZERÓBKĄ .
*
Krok 1
Przed przeróbką zmierzyć koniecznie 1km ze startu stojącego po 0,5km dobrze jest złapać międzyczas (10 pomiarów, najlepszy i najgorszy odrzucić, średnia z pozostałych da czas osiągnięcia 1km). WAŻNE - obowiązuje zasada wszystko albo nic. Koszt - obróbka głowicy i koła zamachowego u tokarza + uszczelka pod głowicę to około 100 PLN a reszta to kilka godzin własnej pracy.
*
Krok 2
Głowica, splanować max do 3mm
*
Krok 3
Gaźnik, generalnie dysza główna o 2 jednostki większa nie ma wpływu na ilość spalanego paliwa ale koniecznie.
*
Krok 4
Dodmuch, wywiercić otwory 10-15 mm w dnie puszki filtra powietrza.
*
Krok 5
Przesunąć wałek rozrządu o 8 stopni w lewo tj. rozpiłować otwory mocujące duże koło rozrządu o 2mm w lewo PO OBWODZIE, sprawdzić na jednej śrubie czy wałek się przesuwa i dokręcić złożyć rozrząd na znaki .
*
Krok 6
W związku z poprzednim punktem aparat zapłonowy o 8 stopni w prawo czyli ustawiamy zapłon na " 0 ".
*
Krok 7
Koło zamachowe staczamy na szerokość wieńca zębatego.
*
Krok 8
Regulacje. Ponownie zmierzyć 1km ze startu stojącego (na tej samej trasie), a następnie regulować wielkość dyszy głównej nie tylko całymi jednostkami ale zrobić rozwiertak do dysz tj. gruba igła lekko liźnięta z jednego boku na szlifierce oraz ustawienie zapłonu między -2 stopnie do +1 po ZZ co równa się -8 taka jest wartość naprawdę.
UWAGA
Do startów w KJS-Rallycross nie może podlegać obróbce żadna część silnika za wyjątkiem zezwolonych w regulaminie: wysokości głowicy, kolektora wydechowego, koła zamachowego, koła dużego rozrządu i dodmuchu.
Opisana przeróbka nie powinna wpłynąć na żywotność silnika, a wykonana dokładnie powinna dać przyrost mocy do około 28-30KM. |
|